לימודים בחו''ל

הלימודים בחו״ל יכולים להיות אחת החוויות הטובות ביותר בחייכם. אז אם אתם מתכננים ללמוד בחו״ל בקרוב, יש לנו כמה טיפים מועילים עבורכם.

  1. תכננו את הלימודים בחו״ל מוקדם ככול האפשר

אם למשל, במהלך סוף שנת הלימודים הראשונה שלכם בירושלים, החלטתם להמשיך את הלימודים שלכם בחו״ל, התחילו לתכנן מיד. וכשמדובר על תכנון, הכוונה אינה רק פרידה מכול מה שמוכר לכם בסביבה, בין אם אלה הכריכים על טהרת הבייגל שנהגתם לזלול בהפסקה בין השיעורים או הספרנית הידידותית שעזרה לכם למצוא כל מאמר וספר שחיפשתם בספרייה.

אחרי הכול, אתם עומדים לצאת למקום חדש ולא מוכר. אז התחילו במציאת המסלול הלימודי שתרצו ללמוד והגישו בקשה. לאחר שתתקבלו השיגו ויזת סטודנטים, סיגרו כמה פרטים נוספים נדרשים כדי להבטיח שאתם רשומים ללימודים בשנה הקרובה במוסד שבחרתם בחו״ל, ושיש לכם איפה לגור.

תכנון מראש הוא קריטי כי יש המון פרטים שתצטרכו לטפל בהם לפני שתצאו ללמוד בחו״ל. אנשים שהתנסו בכך ממליצים להתחיל בהכנות לפחות 6 חודשים לפני מועד היציאה, כדי שיהיה לכם זמן לעשות הכול.

  1. התחילו לחסוך כמה שיותר מוקדם

לימודים בחו״ל עולים בדרך כלל הרבה כסף. אז לאחר שהחלטתם מתי ולאן אתם הולכים, כדאי להתחיל לחסוך. למרות שאתם עשויים לזכות במלגות ובמענקים שיעזרו לכם לממן את הלימודים בחו״ל, עדיין תצטרכו לממן את הדיור, האוכל, הבילויים והטיולים שלכם באזור.

נסו לעבוד בכול עבודה שהיא, כדי לחסוך כמה שיותר כספים עד לטיסה לחו״ל. תוכלו לעסוק בעבודות כמו: שמרטפות, שיעורים פרטיים, עבודה בקמפוס, עבודה במסעדה או בבר, או מכרו פריטים ישנים שלכם. תכננו כמה כסף תזדקקו לחודש בזמן הלימודים בחו״ל, ונסו לחסוך את הסכומים האלה עד לעזיבה שלכם.

  1. להסתייע במלגות

סטודנטים שלמדו בחו״ל טוענים שללא מלגות ומענקים לא היו יכולים לממן את הלימודים. בנוסף למלגה ולמענקים שאולי תוכלו לקבל בכול סמסטר באוניברסיטה או במכללה, נסו להשיג מלגות מיוחדות לסטודנטים זרים.

שוחחו עם משרד הסיוע הפיננסי של האוניברסיטה בארץ, או עם יועץ הלימודים שלכם בחו״ל, כדי לברר אם תוכלו להגיש בקשה למלגות ולמענקים פוטנציאליים. אגב, בדקו את האפשרות להשיג מימון על ידי הגשת בקשה לקבלת מלגות קטנות יותר.

  1. לשפר את האנגלית שלכם

רוב תוכניות הלימוד בחו״ל מציעות שיעורים באנגלית, גם במדינות שבהן האנגלית אינה שפת המקום. קחו זאת בחשבון, ואם אתם צריכים לשכלל את האנגלית שלכם התחילו לעשות זאת ברגע שאתם מתחילים להתעניין בלימודים בחו״ל.

  1. להצטייד בכרטיס SIM מקומי

ברגע שאתם מגיעים למקום שבו תלמדו, כדאי לרכוש SIM מקומי בהקדם האפשרי. אל תסמכו על WiFi שאולי תמצאו בבית קפה זה או אחר.
זה לא מספיק אולי זה בסדר כשנוסעים לנסיעה קצרה בחו״ל, אבל כשאתם גרים במדינה זרה במשך כמה חודשים, אתם זקוקים ל-SIM מקומי.

לקבלת מידע על קייטרינג בירושלים לחצו כאן>>