כאשר עסק רוצה לכוון את מאמצי הפיתוח העסקי כדי שיוכל להגדיל את מספר הלקוחות והמכירות שלו. לשם כך הוא נעזר בדרך כלל במכון מחקר מקצועי שיכול לאסוף ולספק נתוני אמת מהשטח שישפיעו על הכיוון המתאים ביותר לפיתוח העסק הספציפי שלכם.
לפני שאתם מתחילים לחפש מכון שיערוך מחקר שיטתי ומובנה כדי לספק לעסק נתונים שיאפשרו לכם לנקוט בפעולה ולהשיג צמיחה מהירה, חשוב להכיר את הדרכים שבהם מחקר שוק יכול לשפר את העסק שלכם:
שיפור המיתוג
לעסקים רבים אין שליטה טובה על המותג שלהם. הם תוהים איך הלקוחות תופסים אותם?
איך המותג ממוצב יחסית למתחרים? כדי לשפר את המיתוג תוכלו להשתמש בשירותיו של מכון מחקר מקצועי שיבחן עבורכם מגוון נושאים, כמו:
– המודעות למותג – האם הלקוחות מודעים למותג שלכם ומכירים אותו?
– ההשוואה למתחרים – איך הלקוחות רואים את המותג שלכם בהשוואה למתחרים שלכם?
– האנשה (Personification) – מהם המאפיינים והתכונות שהלקוחות מקשרים למותג שלכם?
– אפשר לערוך סקר לקוחות גם כדי לקבל משוב על תכנים שיווקיים כמו לוגו, אתרי אינטרנט, חשבון במדיה החברתית וכדומה.
מחקר מותג מבוצע לרוב באמצעות ראיונות עם לקוחות או קבוצות מיקוד. בדרך זו ניתן לחקור לעומק נושאים שונים ולקבל משוב מהמשתתפים. התוצאות מסייעות לכם לפתח את מיצוב המותג ולשפר את נכסי השיווק שלכם.
הבנה טובה יותר של הלקוחות
לפעמים, העסק צריך מידע טוב יותר על גודל השוק שלו, על לקוחות היעד ועל הדרך הטובה ביותר להגיע אליו. כאשר אתם רוצים לשווק מוצר חדש, יש כמה דברים שמחקר אינטרנטי יוכל לברר לגבי הלקוחות הטיפוסיים שישתמשו במוצר החדש שלכם:
- את גיל הלקוחות.
- אם הלקוחות הם זכרים או נקבות.
- את מצבם המשפחתי, אם יש להם ילדים.
- את מקום המגורים.
- את רמת ההשכלה שלהם.
- את המדיה החברתית בה הם משתמשים.
סוג כזה של מחקר אינטרנטי יכול לעזור להבנת פרופיל קהל היעד, ויאפשר לפתח מיצוב מותג ממוקד לקוחות. כאשר ממקדים את מאמצי השיווק ביעד הנכון, ניתן לראות תוצאות מהירות יותר, לשפר את היעילות ולצאת בקמפיינים שיווקיים שישיגו ביצועים כלליים טובים יותר.
מדידת האפקטיביות של השיווק של העסק
אחת המטרות העיקריות של כל עסק היא לקדם את המוצר או השירות ולייצר מכירות. מחקר שוק יכול לספק מידע על היעילות של מאמצי השיווק שלכם. מכון המחקר מסוגל לעצב מחקרים כדי לאסוף משוב מלקוחות לגבי המראה והתחושה של המסרים השיווקיים של העסק שלכם. מכון המחקר יכול גם למדוד את המודעות למותג שלכם ואת תגובת הלקוחות לקמפיינים השיווקיים הספציפיים שלכם. נתונים שכאלה יכולים למקסם את תקציב השיווק, כי הם עוזרים לעצב סוג של שיווק שיהדהד עם קהל היעד שלכם ויגיע אליו.
לבסוף, לא משנה אם אתם בתחילת הדרך או רוצים להרחיב את העסק, המחקר הוא חיוני להבנת שווקי היעד שלכם ולהגדלת המכירות.
מאמר זה נכתב בשיתוף >> https://www.ms-ci.co.il/